KAWA, CZY HERBATA?

Hartmanka
testuje

Chcesz poznać produkty, które mają szansę, poprawić Twój poranny nastrój? Koniecznie zobacz, co dla Ciebie przetestowałam!

czytaj dalej ...

Blog

Wierzysz, że słowem mogę przyczynić się, aby Twój dzień stał się piękniejszy? Sprawdź, co dla Ciebie przygotowałam!

czytaj dalej ...

Facebook

Chciałabyś poznać kobiety, które tworzą cudowną, porankową społeczność? Dołącz do Nas na facebooku!

czytaj dalej ...

Sobotnie
śniadanie

W życiu kierujesz się zasadą "Przez żołądek do serca"? Doskonale! Mam dla Ciebie kilka kulinarno-śniadaniowych propozycji.

czytaj dalej ...

KAWA, CZY HERBATA?

KOBIETY O PORANKU

Zanim zacznie się piękny dzień, marzy nam się mocna kawa lub aromatyczna herbata. Mała rzecz, a po prostu – cieszy. Gdy jej zabraknie? Dzień też jakoś mija, ale już nie tak pozytywnie, jak zawsze. To poranny rytuał? Delikatne uzależnienie? Chwila wytchnienia? Przyjemność, której ciężko się oprzeć? Ile upodobań smakowych, tyle rodzai i sposobów podania zarówno kawy, jak i herbaty. Może dlatego kofeinowe napoje są nam tak bliskie.

MOŻE POBUDZAJĄCA KAWA?

Co wiemy o kawie, oprócz tego, że pobudza, wspaniale smakuje i cudownie pachnie? Ciekawostek jest wiele. Z pewnością warto wiedzieć, że znaczenie kawy to „usuwanie zmęczenia”. To dzięki niej czujemy się naładowani pozytywną energią, silniejsi i wzmocnieni. I to właśnie kawa w 65% cieszy się największym uznaniem spośród wszystkich, porannych napoi. To aromatyczna kawa o poranku uznawana jest przez większość kobiet za napój, w którym ukryte są pozytywne emocje.

Ale kawowych atutów jest o wiele więcej. Badania wykazały, że to właśnie pijąc kawę, kobiety tworzą barierę ochronną przeciwko depresji, na którą cierpi około 1,5 milionów Polaków! Podobno również kawa wypita przed intensywną aktywnością fizyczną zmniejsza ból mięśni, a idąc tropem sportu i odchudzania, dowiemy się również, że to właśnie kawa uznawana jest za cudowny wspomagacz odchudzania.

Kawa wpływa zbawiennie na naszą pamięć, a także – wbrew pozorom – umiejętnie pita, zwalcza rozwój próchnicy naszych zębów i zmniejsza ryzyko rozwoju raka w organizmie. A co więcej… powstrzymuje wiele chorób specyficznych dla osób starszych np. Choroba Alzheimera, demencja. Ten czarny, kofeinowy napój pity w umiarze ma wiele właściwości zdrowotnych, o których pewnie nie zdawałyśmy sobie sprawy.

3/4 kubki kawy to dopuszczalna dawka kofeiny dla zdrowego, dorosłego człowieka. Po wypiciu 100 filiżanek kawy doprowadzimy nasz organizm do stanu krytycznego. A co się dzieje, kiedy wypijamy więcej niż 4 filiżanki?

Wtedy możemy traktować kawę jako „używkę”, która z pewnością (jak każda inna używka) nie wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie. Jeśli zapomnimy o bezpiecznej dawce kofeiny i w naszych dłoniach pojawią się więcej niż 4 kawy dziennie, wtedy możemy dyskutować o negatywnych skutkach spożywania porannej, aromatycznej substancji: problemy z koncentracją oraz zaśnięciem, niepokój, przyśpieszone bicie serca, szumy w uszach. Ale to nie wszystko. Ryzyko zachorowań na poważne choroby, ulega wzrostowi. Uzależnienie od kawy grozi podwyższonym poziomem cholesterolu, podrażnieniem układu pokarmowego oraz problemami z ciśnieniem tętniczym, a także wypłukaniem wielu, wartościowych minerałów z organizmu (wapń, żelazo,magnez). Ale spokojnie, to tylko skutki długotrwałego przekroczenia optymalnej, kawowej dawki 🙂 .

A CO Z AROMATYCZNĄ HERBATĄ O PORANKU?

Po kawie, to właśnie herbata uznawana jest za idealny napój do każdego śniadania. Czy wiedziałaś, że jej kolor uzależniony jest od stopnia przetworzenia (zielona-najmniej, czarna-najmocniej)? A każdy rodzaj pochodzi z jednej rośliny (camellia sinensis)? No dobra! Ale jak wpływa na nasz kobiecy organizm?

To co jest pewne to fakt, że podobnie jak kawa: pobudza, poprawia nastrój, działa przeciwnowotworowo, a także doskonale wpływa na pobudzenie układu pokarmowego. Dla kobiet o poranku bardzo istotna może być informacja, że kosmetolodzy jednogłośnie twierdzą: HERBATA POPRAWIA KONDYCJĘ SKÓRY I CHRONI JĄ PRZED PROCESAMI STARZENIA.


Każda z Nas z pewnością preferuje inny rodzaj liściastego naparu. Herbata czarna – pobudza, ma działania bakteriobójcze i ściągające. Herbata zielona uznawana jest za
uspakajającą, oczyszczającą o niesamowitych właściwościach leczniczych np. obniża poziom cholesterolu i ciśnienie, hamuje nowotwory, chroni kwasowość żołądka. Czerwona? Idealna w walce z nadwagą, posiada wiele cudownych witamin i minerałów. Natomiast herbata Yerba Mate przede wszystkim wzmacnia odporność! Biała, żółta, mieszanka herbat… jaką Ty, lubisz najbardziej? 🙂

Należy pamiętać, że liście herbaty również posiadają kofeinę, od której można się uzależnić. Najwięcej odnajdziemy jej w czarnej, najbardziej popularnej odmianie. A jakie są uboczne efekty picia herbaty? Przede wszystkim w wielu badaniach wskazuje się, że herbata zmniejsza wchłanianie żelaza, powoduje wzrost poczucia niepokoju oraz wpływa na komfort snu. Oprócz tego, to właśnie nadmiar spożycia herbaty wymienia się często jako odpowiedzialny czynnik za takie dolegliwości jak: nudności, zgaga, czy bóle głowy.

KAWA VS. HERBATA?

W filiżance kawy odnajdziemy 50 – 80 mg czystej kofeiny, odpowiedzialnej przede wszystkim za pobudzenie organizmu. Natomiast 200 ml zielonej herbaty kryje w sobie 30 – 50 mg tego związku chemicznego.

Chyba nikt, nigdy z czystym sumieniem nie powiedział: „Tak, herbata jest lepsza”, „Tak, herbata jest gorsza od kawy”. Poranne, gorące napoje mają wiele wspólnych mianowników: pobudzają, wprawiają we wspaniały nastrój, w odpowiednich dawkach działają zbawiennie na organizm, przedawkowane niszczą nas od środka.

To, czy dzisiaj w Twojej dłoni znajduje się kawa, czy herbata, to zdecydowanie indywidualna decyzja i subiektywne upodobanie. Porównywalne z tym, czy włożysz dzisiaj sukienkę, czy spodnie. To co najważniejsze – nie nadużywamy! To co najistotniejsze – jeśli coś sprawia Nam przyjemność, to korzystajmy z tego każdego poranka.

KAROLINA HARTMAN

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *