DOBRY SEN, A PORANEK

Hartmanka
testuje

Chcesz poznać produkty, które mają szansę, poprawić Twój poranny nastrój? Koniecznie zobacz, co dla Ciebie przetestowałam!

czytaj dalej ...

Blog

Wierzysz, że słowem mogę przyczynić się, aby Twój dzień stał się piękniejszy? Sprawdź, co dla Ciebie przygotowałam!

czytaj dalej ...

Facebook

Chciałabyś poznać kobiety, które tworzą cudowną, porankową społeczność? Dołącz do Nas na facebooku!

czytaj dalej ...

Sobotnie
śniadanie

W życiu kierujesz się zasadą "Przez żołądek do serca"? Doskonale! Mam dla Ciebie kilka kulinarno-śniadaniowych propozycji.

czytaj dalej ...

DOBRY SEN, A PORANEK

Jest i ON – dzwoniący o 5 rano budzik! Nie cierpisz go, jesteś zmęczona na samą myśl o wstaniu z łóżka, a przecież to dopiero początek dnia. Daleko Ci do kobiet z filmów, czy z reklam, które tryskają energią i uśmiechem o poranku. Kładziesz się spać i nie możesz zasnąć, choć tak bardzo byś chciała. Liczysz barany, które z biegiem czasu zaczynają Cię denerwować, a nie usypiać. Budzisz się kilka razy w nocy i patrzysz na telefon – 4 w nocy… pozostała godzina snu. Ech.. co z tym snem? Pamiętaj, to jak wygląda Twój poranek w dużej mierze wynika z tego jak wyglądał Twój wieczór i noc. Higiena snu, to niej mowa..

Jak możemy sobie pomóc by pokochać dźwięk budzika? 🙂

DOBRY SEN – TOP 10

  1.  Temperatura w sypialni powinna wynosić od 18 do 22 stopni Celsjusza, jeśli to możliwe otwórz okno, niech dojdzie do Ciebie świeże powietrze. Powinno być cicho, ciemno i wygodnie. Pościel najlepiej zafunduj sobie z naturalnych materiałów, a grubość kołdry dopasuj do pory roku i panującej temperatury za oknem.
  2.  Usuń z pomieszczenia zegar, po co ma Cię denerwować, kiedy obudzisz się w nocy.
  3.  Pamiętaj łóżko jest od spania, a nie od jedzenia chipsów, pracowania, oglądania filmów, choć nie ukrywam to bardzo kuszące…
  4.  Sypialnia to nie miejsce dla telefonów, tabletów i innych źródeł światła, które świecą w nocy.
  5.  Aktywność fizyczna? Tak, ale nie na noc, zmęcz się popołudniu. Nie musi być intensywnie, ale fajnie jakby były na świeżym powietrzu – spacer, joga lub nawet praca w ogrodzie. Regularność drogie Panie, przyniesie świetne efekty!
  6.  Lampka wina ułatwi zaśnięcie – owszem, ale niestety spłyci nam sen i nie będzie on regenerujący.
  7.  Nie jedz na noc. Jedzenie przed snem powoduje, że organizm jest nastawiony na trawienie zamiast na spanie.
  8.  Nie śpij w ciągu dnia.
  9.  Zdrowy tryb życia – ogranicz spożywanie nikotyny i kofeiny, mają one działanie stymulujące, a nie wyciszające.
  10.  Relaks, relaks i jeszcze raz relaks – odpręż się, posłuchaj muzyki, poczytaj książkę.

RZECZYWISTOŚĆ

Powyższe zasady wydają się być banalnie proste, jednak rzeczywistość bywa często zupełnie inna – płaczący uczeń, który przypomniał sobie o 21, że ma na jutro zrobić karmnik, niemowlak z kolką, mąż na nadgodzinach, a Ty obiecałaś szefowi, że zrobisz ekstra projekt w domu … na jutro.

My kobiety posiadamy super moce, ale nam tez należy się zdrowy sen.

To tylko 10 krótkich zasad, by nasz sen był taki jak być powinny.

Ty masz swoje złote zasady?

Podziel się z nami, każda porada jest na wagę złota, zdradź triki by być Panią własnego snu!

A CO Z KONSEKWENCJAMI NIEPRZESTRZEGANIA HIGIENY SNU?

Konsekwencjami nieprzestrzegania higieny snu są między innymi uczucie zmęczenia i senność, migreny, nadciśnienie, czy zwiększone ryzyko zachorowań na serce i cukrzycę. Jak widać nie ma żartów ze snem. Pamiętaj, jeśli masz problem, warto zwrócić się o porady do specjalisty.

MAGDALENA MAREK

A MOŻE POGADAMY NA TEN TEMAT? -> JAK PONOWNIE OBUDZIĆ KOBIECOŚĆ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *